Πώς θα κάνουμε τις αστικές συγκοινωνίες καλύτερες

Είναι γνωστό ότι ένα σημαντικό μέρος του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΑ βρίσκεται στα αμαξοστάσια και δεν κινούνται. Λεωφορεία που έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, λεωφορεία που έχουν σημαντικές βλάβες, λεωφορεία που διάφορα κομμάτια τους γίνονται ανταλλακτικά προκειμένου να κινούνται άλλα λεωφορεία.

Όλη αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα τα λεωφορεία που κινούνται στους δρόμους της Αθήνας να είναι σημαντικά λιγότερα, με λογικό επακόλουθο κάποια δρομολόγια είτε να καθυστερούν, είτε, ακόμα χειρότερα, να ακυρώνονται.

Καθημερινά, για να φτάσω στο ikonomakis.gr όπου εργάζομαι, χρησιμοποιώ το μετρό για να φτάσω Δουκίσσης Πλακεντίας και από εκεί με εξυπηρετούν οι λεωφορειακές γραμμές 405 και 451. Ουκ ολίγες φορές δρομολόγια αυτών των γραμμών είτε καθυστερούν, είτε ακυρώνονται.

Μετά από επιστολές μου στον ΟΑΣΑ, ενημερώθηκα ότι ο λόγος της ακύρωσης των δρομολογίων είναι ότι κάποιο όχημα ήταν εκτός δρομολογίων λόγω βλάβης, οπότε σε αυτή την περίπτωση ο σταθμάρχης αναγκάζεται να κόψει κάποιο δρομολόγιο, αφού έχει ένα λεωφορείο λιγότερο στη διάθεσή του.

Πολλές φορές έχω ακούσει επίσης κόσμο που περιμένει στις στάσεις να διαμαρτύρεται για τα αργοπορημένα ή ακυρωμένα δρομολόγια, να λέει ότι γι΄αυτό δεν έχουν βάλει ακόμα σε όλες τις στάσεις τις πινακίδες τηλεματικής που δείχνουν τι ώρα θα περάσει το λεωφορείο για να κάνουν ό,τι θέλουν, να γκρινιάζουν στον οδηγό γιατί δεν ήρθε στην ώρα του το λεωφορείο κλπ.

Κατά τη γνώμη μου όμως, δεν κάνουν το πιο σημαντικό. Δεν παίρνουν ένα τηλέφωνο στον ΟΑΣΑ, στο τηλέφωνο 210 8200999, όπου πατώντας την επιλογή 1, μπορούν να μιλήσουν με το τμήμα παραπόνων, να ενημερώσουν για οτιδήποτε συμβαίνει, να καταγραφεί το συμβάν και στη συνέχεια να λάβουν ενημέρωση από τον ΟΑΣΑ (η οποία ενημέρωση έρχεται μετά από ένα-ενάμιση μήνα).

Αν για κάθε πρόβλημα που υπάρχει στα λεωφορεία και τις αστικές συγκοινωνίες γενικότερα, δεν παίρνει ένας τηλέφωνο, αλλά 50-100-200, πιστεύω ότι θα αναγκαστούν οι «αρμόδιοι» να κάνουν κάτι και οι συγκοινωνίες να γίνουν καλύτερες. Θα χτυπήσει ένα καμπανάκι όταν δουν ότι ο κόσμος, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς, διαμαρτύρεται.

Το ίδιο πιστεύω ότι μπορεί να γίνει όχι μόνο στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και σε άλλους τομείς, πχ υγεία, παιδεία.

Όσο καθόμαστε να το συζητήσουμε μόνο με τη γυναίκα μας ή τον κολλητό μας ή τον συνάδελφο στο γραφείο, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Όταν δραστηριοποιηθούμε και αντιδράσουμε μαζικά, μόνο τότε ίσως να μας λάβουν υπόψη τους και να ασχοληθούν σοβαρά οι «αρμόδιοι» με τα προβλήματα που υπάρχουν.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s