Η σημασία της Σωστής Διατροφής (η αρχή της προσπάθειας)

Ξεκίνησα το blog αυτό γιατί, όπως έγραψα και στο πρώτο post που ανέβασα εδώ, θέλω να ποστάρω διάφορα πράγματα που δεν μπορώ να ανεβάσω στο τεχνολογικό μου blog ή δεν θέλω να μένουν μόνο στο Facebook ή το Instagram, όπου το περιεχόμενο «χάνεται» μετά από λίγο καιρό…

Κάποια από αυτά τα posts θα είναι λίγο πιο προσωπικά, κάποια άλλα θα περιέχουν σχόλιο, άποψη, γνώμη για γεγονότα και καταστάσεις κλπ… Αυτό το post λοιπόν έχει να κάνει με διατροφή, ένα θέμα που θα ασχοληθώ αρκετά σε αυτό το blog.

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου 2-3 μήνες, οπότε και πήγα να κάνω τις κλασικές αιματολογικές εξετάσεις, οι οποίες βγήκαν μια χαρά, με εξαίρεση τα τριγλυκερίδια που ήταν αρκετά αυξημένα, τη χοληστερίνη που ήταν ελαφρώς αυξημένη και τις τρανσαμινάσες στο συκώτι που είχαν κι αυτές την άνοδό τους, ενώ ένα υπερηχογράφημα κοιλίας που έκανα έδειξε μικρή λιπώδη διήθηση στο συκώτι.

Πώς να μην ήταν αυξημένα, όταν η διατροφή μου το τελευταίο διάστημα περιελάμβανε αρκετά γλυκά, αρκετά κρεατικά, ακόμα και αργά το βράδυ (το τι κεμπάπ, λουκάνικα χωριάτικα και άλλα τέτοια «εδέσματα» έχω κατεβάσει δε λέγεται).

Η γιατρός μου, παθολόγος-ηπατολόγος, μου συνέστησε να κόψω τα πάντα (τηγανιτά, λιπαρά, γλυκά) για δύο μήνες, αφού αν συνέχιζα την ίδια διατροφή μπορεί να μην είχα κάποιο πρόβλημα άμεσα, αλλά μελλοντικά θα είχα…

Μετά από αυτό αποφάσισα να επισκεφθώ διαιτολόγο, έτσι βρέθηκα στο διαιτολογικό γραφείο της Εμμανουέλας Μαγριπλή στη Γλυφάδα, μετά από πολύ καλές συστάσεις που είχα για εκείνη.

Μετά την πρώτη κουβέντα που κάναμε, όπου της «ανέλυσα» τις διατροφικές μου συνήθειες έως τότε, ανέβηκα στο ειδικό μηχάνημα (Body Composition Analyzer), το οποίο έδειξε ότι το βάρος μου είχε φτάσει στα 75 κιλά, με το ποσοστό λίπους στο σώμα μου να έχει φτάσει το 22% (21,9% για την ακρίβεια).

Από εκείνη τη μέρα η διατροφή μου περιελάμβανε σε καθημερινή βάση φρούτα, όσπρια, λαδερά, σαλάτες, αρκετό κοτόπουλο, ψάρι και λιγότερο κρέας). Κομμένη η ζάχαρη, κομμένα τα γλυκά, κομμένα τα τηγανιτά, περιορισμένα τα αναψυκτικά (και αυτά μόνο τύπου light). Α, εκτός από τη διατροφή, ξεκίνησα και περπάτημα (2-3 φορές την εβδομάδα από 1 ώρα κάθε φορά).

Θα αναφερθώ σε επόμενα posts στο πρόγραμμα διατροφής που ακολούθησα αυτό το διάστημα και περισσότερο στο πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να ακολουθήσω αυτή τη διατροφή αλλά και τις… παρασπονδίες που έκανα!

Από εκείνη την ημέρα, στις επόμενες επισκέψεις μου στη διαιτολόγο μου οι μετρήσεις έδειχναν όλο και λιγότερα κιλά, όλο και λιγότερο λίπος.

Με αποτέλεσμα χθες το Body Composition Analyzer να δείξει 70,4 κιλά και 18,5% λίπος!

Που σημαίνει ότι έχω φτάσει σχεδόν το στόχο, οπότε μπορώ να φάω από εδώ και στο εξής λίγο παραπάνω από άποψη θερμίδων, αποφεύγοντας όμως γλυκά – λιπαρά κλπ, αφού εξετάσεις θα κάνω σε περίπου ένα μήνα ξανά για να δούμε αν και τι μείωση θα δείξουν οι σχετικοί δείκτες…

Όπως μου εξήγησε και η διαιτολόγος μου το θέμα δεν είναι να τα κόψω όλα για δύο μήνες και μετά να ξαναπέσω με τα μούτρα στις λάθος διατροφικές συνήθειες, αλλά να συνηθίσω σε έναν σωστό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής, κάτι που πιστεύω ότι έχω αρχίσει να κάνω σε μεγάλο βαθμό (δύο μήνες έχω φάει ελάχιστες πατάτες τηγανιτές, έκοψα πατατάκια-γαριδάκια και τέτοια σνακ, μείωσα τα «απαγορευμένα» κρεατικά, περιόρισα σε μεγάλο βαθμό γλυκά).

Αυτά για την ώρα, θα επανέλθω στο θέμα «διατροφή» πολύ σύντομα!

Η σημασία της Σωστής Διατροφής (η αρχή της προσπάθειας)

Σχολιάστε

