Φίλε υποψήφιε στις εκλογές, Μην χρησιμοποιείς το internet έτσι

Στις τελευταίες δύο-τρεις εκλογές τα προηγούμενα χρόνια (εθνικές και τοπικής αυτοδιοίκησης) οι υποψήφιοι άρχισαν να χρησιμοποιούν αρκετά το ίντερνετ ως ένα από τα βασικά εργαλεία της προεκλογικής τους εκστρατείας, κάτι που οι περισσότεροι υποψήφιοι κάνουν και ενόψει των προσεχών εκλογών τοπικής αυτοδιοίκησης. Το κάνουν όμως σωστά;

Σε αυτό το post δεν θα γράψω πώς μπορούν να αξιοποιήσουν σωστά το ίντερνετ οι υποψήφιοι, κάτι που ίσως κάνω σε άλλο post τις επόμενες μέρες, θα τονίσω όμως τι κάνουν λάθος, από ό,τι έχω παρατηρήσει εγώ στις εκλογές των τελευταίων ετών.

Πάμε κατευθείαν στο ψητό!

1. Αποστολή ενοχλητικών emails

Η αποστολή “ενημερωτικών” emails αποτελεί τακτική των περισσότερων υποψηφίων βουλευτών, δημάρχων, δημοτικών συμβούλων κλπ εδώ και αρκετά χρόνια. Ίσως είναι μάλιστα και η πρώτη τους κίνηση για την προώθηση της υποψηφιότητάς τους στο ίντερνετ, μαζί με το στήσιμο ενός προσωπικού site τίγκα στον ξύλινο λόγο.

Και φυσικά δε θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αν οι αποστολείς αυτών των emails είχαν την συγκατάθεση των παραληπτών, την οποία τις περισσότερες φορές δεν έχουν, αφού αρκετοί μαζεύουν λίστες με emails αβέρτα από τα κόμματα, κομματικές οργανώσεις ή άλλους φορείς και ξεκινούν τον βομβαρδισμό με emails, χωρίς να τους ενδιαφέρει η ουσιαστική ενημέρωση ή ο διάλογος με τους πολίτες, αλλά απλά να “ενημερώσουν” (ή να ενοχλήσουν αν θέλετε) όσο το δυνατόν περισσότερους ψηφοφόρους. Και είναι τραγικό γιατί τις περισσότερες φορές τα emails αυτά καταλήγουν στο inbox πολιτών που ουδεμία σχέση έχουν με την εκλογική περιφέρεια που κατεβαίνει ο x υποψήφιος πολιτικός-spammer.

2. Στήσιμο ενός site ή blog απλά γιατί “έτσι πρέπει”

Φίλε υποψήφιε στις εκλογές μην στήσεις ένα site ή ακόμα χειρότερα ένα blog απλά γιατί έτσι σου είπε κάποιος ή γιατί πιστεύεις ότι είναι της μόδας κάτι τέτοιο. Μην στήσεις ένα site όπου θα βάλεις απλά ένα εισαγωγικό σημείωμα με βαρύγδουπες εκφράσεις που θα σου γράψει ένας κειμενογράφος, μην παραθέσεις απλά το βιογραφικό σου που είναι γεμάτο από συμμετοχές σε κομματικές οργανώσεις, μην γεμίσεις το site με “θα”, μην ανεβάσεις φωτογραφίες που σε δείχνουν μόνο κοστουμαρισμένο και ατσαλάκωτο.

Μην στήσεις ένα blog για να ανεβάζεις μόνο τις επίσημες ανακοινώσεις σου και για να γράφεις πότε και πού θα εμφανιστείς. Αν δεν σκοπεύεις να κάνεις πραγματικό διάλογο με τους πολίτες στα σχόλια των πραγματικών blog post σου τότε τι νόημα έχει το στήσιμο και η συντήρηση ενός blog;

3. Facebook Page ή Group

Ξεκινάω με το χειρότερο που μου έτυχε πριν από 1-2 εβδομάδες. Είμαι μέλος σε κάποιο facebook group άσχετο με πολιτική και ξαφνικά λαμβάνω message από τον έναν από τους admin του group το οποίο περιείχε μόνο ένα link του Facebook Page που είχε στήσει για να προωθήσει την υποψηφιότητά του στις προσεχείς εκλογές. Ακόμα και το subject του μηνύματος ήταν κενό, ενώ και το μήνυμα εκτός από το link δεν περιείχε ούτε μία λέξη, ούτε ένα “γεια”.

Και φυσικά το Facebook Page περιείχε μόνο μία φωτογραφία “ταυτότητας”, ένα μακροσκελές βιογραφικό γεμάτο συμμετοχές σε φοιτητικές και κομματικές οργανώσεις και δουλειές σε μεγάλες εταιρίες (πότε πρόλαβε στα 25 του;), ενώ το Wall περιείχε μόνο μηνύματα φίλων του “μπράβο φίλε προχώρα” και τέτοια. Αν αυτός δεν θέλει να επικοινωνήσει ουσιαστικά με τους πολίτες-χρήστες του Facebook, εγώ γιατί να κάνω “Like” στη Facebook σελίδα του;

4. Twitter

Συνήθως Facebook και Twitter πάνε πακέτο σε τέτοιες περιπτώσεις, οπότε αρκετοί υποψήφιοι μαζί με τη δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook ανοίγουν και ένα λογαριασμό στο Twitter. Και εδώ ισχύει ότι και παραπάνω. Μην φτιάξεις Twitter account μόνο για να πεις στο δελτίο ποιου καναλιού θα εμφανιστείς απόψε, σε ποια ραδιοφωνική εκπομπή θα είσαι μεθαύριο και σε ποια εφημερίδα φιλοξενήθηκε συνέντευξή σου. Ασχολήσου λίγο με τα προβλήματα της περιοχής σου, πρότεινε λύσεις μέσα από μηνύματα 140 χαρακτήρων που σου επιτρέπει το Twitter να γράψεις, απάντησε σε άλλους χρήστες που γράφουν/σχολιάζουν κάτι που έχει να κάνει με την περιοχή σου.

5. Τι να κάνεις!

Και επειδή δε βρήκα πέμπτο “τι να μην κάνεις” για να ολοκληρωθεί το post, είπα να γράψω και ένα “τι να κάνεις”! Απλά να είσαι ο εαυτός σου! Αξιοποίησε το ίντερνετ και τις δυνατότητες που αυτό σου παρέχει απλόχερα, φτιάξε site, blog, προφίλ στο Facebook και το Twitter, απλά βγάλε τον πραγματικό σου εαυτό.

Η προεκλογική περίοδος σίγουρα έχει αρκετό τρέξιμο, αλλά μαζί με το τρέξιμο στις λαϊκές αγορές, στα καταστήματα, στις γειτονιές, τα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις, αφιέρωσε χρόνο κάθε μέρα στην πραγματική επικοινωνία με τους πολίτες μέσω ίντερνετ. Για παράδειγμα μέσω Facebook ή Twitter μπορείς να επικοινωνείς με τον κόσμο ακόμα και όταν είσαι καθ΄οδόν από μία συνάντηση σε κάποια άλλη, μέσω των mobile εκδόσεων των sites ή μέσω των applications που υπάρχουν για iPhone ή Android smartphones για παράδειγμα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s