Η κίνηση στην Αθήνα και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Σχεδόν καθημερινά ανεβοκατεβαίνω τις λεωφόρους Αλεξάνδρας και Κηφισίας, ενώ κινούμαι αρκετά και στην Πατησίων και την Αχαρνών. Υπάρχουν μέρες και ώρες που πήζω κυριολεκτικά στην κίνηση με την ταχύτητα για κάποιες αποστάσεις να μην ξεπερνά τα 15-20 χλμ/ώρα, υπάρχουν όμως και στιγμές που η κυκλοφορία διεξάγεται ομαλά.

Ακούω κατά καιρούς διάφορες απόψεις για το θέμα των αυτοκινήτων στην Αθήνα, των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κλπ… Άλλοι λένε ότι οι Έλληνες ακόμα και μέχρι το περίπτερο πηγαίνουμε με το αυτοκίνητο, άλλοι ότι τα μέσα μεταφοράς θέλουν δουλειά ακόμα για να εξυπηρετήσουν σε ικανοποιητικό βαθμό τις ανάγκες των πολιτών.

Σημαντικό επίσης το γεγονός ότι πολλές χιλιάδες νέων αυτοκινήτων μπαίνουν κάθε χρόνο στην Αθήνα, ελάχιστα όμως βγαίνουν… Δηλαδή έχει η κάθε οικογένεια 1-2 αυτοκίνητα και όταν παίρνει ακόμα ένα δεν αποσύρει το παλιό της, κάτι που διογκώνει το πρόβλημα σημαντικά, κατά τη γνώμη μου.

Έχω δοκιμάσει πολλές φορές, τις αποστάσεις που κάνω με το αυτοκίνητο, να τις διανύσω με μέσα μαζικής μεταφοράς, δηλαδή μετρό και τρόλλεϋ ή λεωφορείο. Δυστυχώς έκανα την ίδια ή περισσότερη ώρα με ΜΜΜ απ΄ότι με το αυτοκίνητο. Και σε συνδυασμό με το ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, εξαιτίας πολλές φορές των αραιών δρομολογίων, είναι γεμάτα όσο δε πάει, προτιμώ να παίρνω το αυτοκίνητο, από το να είμαι για 45 λεπτά ή μία ώρα στριμωγμένος σαν σαρδέλα.

Και δε μιλάω για το μετρό, όπου οι συρμοί ειδικά σε ώρες αιχμής διέρχονται με συχνότητα 3-4 λεπτών, αλλά για τα τρόλλεϋ και τα λεωφορεία. Θυμηθείτε πόσες φορές περιμένατε 20-25 λεπτά το τρόλλεϋ στην Αχαρνών ή την Πατησίων και μετά εμφανίστηκαν δύο τρόλλεϋ μαζί;

Σημαντικό επίσης πρόβλημα δημιουργείται και από τους οδηγούς των ΙΧ που κάνουν κατάληψη στις λεωφορειολωρίδες. Πολλοί «εξυπνάκηδες» κινούνται κανονικά στις λεωφορείολωρίδες, για να κάνουν λιγότερη ώρα από τους «μαλάκες» που μένουν κολλημένοι στην κίνηση, ενώ άμα τους σταματήσουν για να τους γράψουν θα βρουν χίλιες δυο δικαιολογίες για να αποφύγουν την «τσιμπίδα του νόμου».

Πρόβλημα επίσης δημιουργείται και από τους οδηγούς ταξί, μερικοί από τους οποίους κινούνται ανάμεσα στη λεωφορειλωρίδα και την αριστερή λωρίδα, ενώ άλλοι σταματούν κάθε τρεις και λίγο στη λεωφορειολωρίδα. Σε αυτό φυσικά φταίει και ο κόσμος που περιμένει για ταξί όπου να΄ναι, μη γνωρίζοντας ότι η στάση στις λεωφορειολωρίδες επιτρέπεται σε συγκεκριμένα σημεία.

Ο Σίμος έγραψε πρόσφατα στο blog του για τον δήμαρχο Βόλου, ο οποίος αντιμετώπισε επιτυχώς το πρόβλημα της παράνομης κίνησης στις λεωφορειολωρίδες, βάζοντας κολωνάκια στη λωρίδα, εμποδίζοντας έτσι τους οδηγούς να εισέλθουν στη λεωφορειολωρίδα.

Νομίζω ότι η λύση στην Αθήνα είναι ένας καλύτερος σχεδιασμός των μέσων μαζικής μεταφοράς και μία καλύτερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων. Χρειάζονται συχνότερα δρομολόγια και καλύτερη κάλυψη των περιοχών. ΟΚ, να πάω στη δουλειά μου με μετρό και τρόλλεϋ, αλλά να περιμένω 20-25 λεπτά μετά το μετρό το λεωφορείο;

Δεν αρκεί επίσης να βλέπουμε τους υπουργούς μέσα σε λεωφορεία και τρόλλεϋ μόνο όταν ετοιμάζουν νέα καμπάνια για τα μέσα μεταφοράς και το υπόλοιπο διάστημα να μετακινούνται με τις μερσεντές και τα τζιπ. Μήπως θα ήταν χρήσιμο και οι βουλευτές με τους υπουργούς να αφήσουν τις μερσεντές και να κυκλοφορούν με μικρότερα αυτοκίνητα;

Εσείς τι έχετε να προτείνετε;

Advertisements
Η κίνηση στην Αθήνα και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s