Τετραήμερο στην Ορεινή Αρκαδία

Την Παρασκευή 23/3/2007 στις 6 και κάτι το πρωί ξεκινήσαμε από την Κυψέλη το ταξίδι μας για την Ορεινή Αρκαδία, με προορισμό το χωριό Τουμπίτσι. Βρήκαμε αρκετή κίνηση στην αρχή της εθνικής και λογικό ήταν, αφού ο περισσότερος κόσμος εκείνη την ώρα που βρίσκεται στην εθνική πηγαίνει στη δουλειά του. Ξεκινήσαμε με συννεφιά, η οποία λίγη ώρα αργότερα έγινε ψιλόβροχο, το ψιλόβροχο έγινε κανονική βροχή και μετά.. καρέκλες!

Φτάσαμε στη Βυτίνα, όπου εκεί ψιλοχιόνιζε και κάτσαμε για ένα ζεστό καφέ σε μία από τις πιο «ζεστές» καφετέριες που έχω πάει ποτέ, δυστυχώς δε συγκράτησα το όνομά της.Μετά τη στάση στη Βυτίνα για καφέ πήραμε το δρόμο για τα Λαγκάδια, από τα μεγαλύτερα χωριά της Αρκαδίας. Στο δρόμο αυτό που είδαμε πραγματικά μας εξέπληξε ευχάριστα. Χιόνια, πολλά χιόνια, λευκό τοπίο, χιονισμένα έλατα, πραγματικός χειμώνας, όπως βλέπετε και στο βίντεο παραπάνω!

Φτάσαμε στα Λαγκάδια, όπου εκεί πλέον έκοβε η βαρυχειμωνιά και είχε μόνο λίγη συννεφιά, ενώ συχνά-πυκνά εμφανιζόταν και ο ήλιος. Από εκεί περάσαμε το χωριό Σταυροδρόμι, τα Τρόπαια, μερικά άλλα χωριά και φτάσαμε στο Τουμπίτσι. Ανοίξαμε το σπίτι του Δημήτρη που μας φιλοξένησε, καθαρίσαμε κλπ γιατί το σπίτι ήταν κλειστό από το καλοκαίρι, αφήσαμε τα πράγματά μας και αρχίσαμε τις διαδρομές. Πήγαμε στα γύρω χωριά, το Βυζίκι (μη γελάς με την ονομασία), το Σπάθαρι και πολλά άλλα που δε τα θυμάμαι τώρα, κάναμε διαδρομές κυριολεκτικά μέσα στο πράσινο, μέσα στη φύση 🙂

Το Σάββατο επισκεφθήκαμε το Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο Λάδωνα που βρίσκεται κοντά στο Τουμπίτσι, ξεναγηθήκαμε στο χώρο από τον υπεύθυνο εκεί και μετά κατεβήκαμε κάτω και είδαμε το ποτάμι. Πήραμε και το δρόμο για το φράγμα της λίμνης Λάδωνα που τροφοδοτεί το εργοστάσιο με νερό, όμως η πύλη ήταν -ερμητικά- κλειστή και κανένας δεν ήρθε να μας ανοίξει.

Την Κυριακή 25/3 το μεσημέρι πήραμε το δρόμο για την Αρχαία Ολυμπία, σταματώντας πρώτα σε ένα χωριό κάπου στα μισά της διαδρομής για να φάμε κάτι φοβερά κοτόπουλα και όχι μπακαλιάρο σκορδαλιά όπως προστάζει η ημέρα! Στην Αρχαία Ολυμπία ο αρχαιολογικός χώρος ήταν κλειστός λόγω της ημέρας, κάτι που έκανε αρκετούς ξένους τουρίστες να απορούν και κοιτούσαν απλά το χώρο έξω από την περίφραξη. Κάτσαμε για καφέ και επιστρέψαμε.

Τα βράδια αράζαμε στο σπίτι με καλό κρασί κλπ, ενώ βγήκαμε για διασκέδαση το Σάββατο το βράδυ, πηγαίνοντας σε μια εκδήλωση που έκανε η Α΄ Λυκείου ενός από τα γύρω χωριά για να μαζέψει χρήματα για την εκδρομή τους. Η εκδήλωση γινόταν σε μια καφετέρια στο χωριό Τρόπαια και μην απορείτε για αυτό, αφού γενικά οι επιλογές για διασκέδαση και όχι μόνο σε αυτές τις περιοχές είναι πολύ περιορισμένες.

Τη Δευτέρα προτού επιστρέψουμε στην Αθήνα πήγαμε στο Ναύπλιο, όπου περάσαμε μερικές ώρες, ανεβήκαμε στο Κάστρο Παλαμιδίου, θαυμάσαμε τη θέα, ενώ μας δυσαρέστησε πολύ το γεγονός ότι το κάστρο ήταν κλειστό, κάτι που δυσαρέστησε επίσης πολύ αρκετούς τουρίστες που ανέβηκαν άδικα τόσα σκαλιά 😦

Επιστρέψαμε στην Αθήνα χθες Δευτέρα 26/3 αργά το απόγευμα.

Αυτό που μου άρεσε πάρα πολύ αυτές τις μέρες ήταν πρώτον η καλή παρέα και δεύτερον η φύση γύρω μας, η βροχή, το χιόνι.. Δεν υπήρχε διαδρομή που να μην είναι πνιγμένη κυριολεκτικά στο πράσινο!

Ήταν η πρώτη φορά που κατέβαινα Πελοπόννησο και Ορεινή Αρκαδία και όλες οι περιοχές εκεί μου άρεσαν πολύ. Βέβαια δε ξέρω και δε νομίζω ότι θα μπορούσα να ζω μόνιμα εκεί, όπως κάνουν οι λιγοστοί κάτοικοι εκεί, αφού οι δυσκολίες που συναντά κανείς εκεί είναι αρκετές. Ας πούμε για παράδειγμα στο Τουμπίτσι υπάρχει μόνο ένα μαγαζάκι όπου μπορεί κανείς να βρει τα άκρως απαραίτητα, ενώ για περισσότερα ψώνια το κοντινότερο mini market είναι στα Τρόπαια, γύρω στα 15-20 λεπτά μακριά με το αυτοκίνητο.

Όποιος δεν έχει κατέβει προς τα εκεί το συνιστώ ανεπιφύλακτα για ένα 3ήμερο το χειμώνα όμως, να βρέχει, να χιονίζει, να ευχαριστηθείτε κρύο έξω και ζεστασιά μέσα!

Δείτε φωτογραφίες από την Ορεινή Αρκαδία (κλικ εδώ)!