Δίπλωμα αυτοκινήτου: Όχι ρε, δε λαδώνω!

Πριν από τέσσερις εβδομάδες πέρασα τις εξετάσεις στα σήματα για το δίπλωμα οδήγησης. Μετά ξεκίνησα τα πρακτικά μαθήματα. Αντί να κάνω 20 μαθήματα των 45 λεπτών, έκανα 10 μαθήματα της μιάμισης ώρας, κάτι που συνηθίζεται (ειδικά στην Αθήνα). Τα 8 πρώτα μαθήματα τα έκανα κοντά στους Αγίους Αναργύρους, όπου υπάρχουν δρόμοι με μικρή σχετικά κίνηση οχημάτων. Στην αρχή κλασικά μπερδευόμουν με συμπλέκτη-γκάζι, μετά όταν έμπαινα σε μικρό δρόμο διπλής κατεύθυνσης (χωρίς διαχωριστική λωρίδα) μπερδευόμουν και αντί να κινούμαι στα δεξιά του δρόμου ξέφευγα προς το κέντρο κλπ..

Μετά από μερικά μαθήματα έκανα όπισθεν, οπισθογωνία, αναστροφή και παρκάρισμα. Την οπισθογωνία δεν την πήγαινα καθόλου, μου «έφευγε» συνέχεια το αμάξι προς τα έξω. Εν τέλει την κατάφερα. Το παρκάρισμα πάλι μου άρεσε πολύ. Ειδικά με την «τεχνική» που μου είπε ο δάσκαλος δεν έκανα κανένα λάθος και το αυτοκίνητο το πάρκαρα σχετικά άνετα. Το 9ο μάθημα το έκανα στο Χολαργό, περιοχή που θα δώσω εξετάσεις. Βγήκα Πατησίων, έστριψα στην Αλεξάνδρας, μετά Μεσογείων και φτάσαμε στην περιοχή των εξετάσεων. Έκανα αρκετές διαδρομές εκεί, οπισθογωνίες, παρκαρίσματα, αναστροφές, μερικά «ύποπτα» και «επικίνδυνα» σημεία για να σε κόψουν (πχ σημεία που οι ταμπέλες δε φαίνονται πολύ καλά) κλπ..

Αύριο έχω το τελευταίο μάθημα και την Παρασκευή δίνω. Τις τελευταίες μέρες είχα το εξής δίλημμα: Nα λαδώσω ή να μη λαδώσω; Φυσικά η σχολή με παροτρύνει να λαδώσω (250 ευρώ παρακαλώ), αφού όπως μου λένε θα με κόψουν, γιατί κόβουν αβέρτα κλπ.. Ρωτάω λοιπόν (δήθεν ανήξερος) τι γλιτώνω αν λαδώσω. Μου απαντούν ότι με το λάδωμα είτε οι εξεταστές κάνουν τα «στραβά μάτια» και αφήνουν το δάσκαλο να πατάει τα πετάλια, να μου μιλάει, μέχρι και το τιμόνι να πιάνει, είτε κάνω μία απλή πορεία των 4-5 λεπτών και τέρμα, το πήρα.

ΟΧΙ όμως. Έτσι δε θέλω. Τα λαδώματα στο δίπλωμα οδήγησης είναι σύνηθες «φαινόμενο» εδώ και πολλά χρόνια. Φυσικά υπάρχουν και οι επιτροπές που δεν τα παίρνουν, πολλοί όμως τα παίρνουν. Μίλησα τις τελευταίες μέρες για το θέμα με πολλούς φίλους και γνωστούς μου που έβγαλαν το δίπλωμα πρόσφατα (τα τελευταία 2 χρόνια). Άλλοι λάδωσαν, άλλοι δε λάδωσαν. Υπάρχουν και αυτοί που την πρώτη φορά δε λάδωσαν, τους έκοψαν, τη δεύτερη λάδωσαν και το πήραν. Σημειώστε ότι η επανεξέταση κοστίζει 170 ευρώ.

Χαρακτηριστικά σήμερα μιλώντας με μία κοπέλα που έδωσε πριν το καλοκαίρι μου είπε το εξής: Την πρώτη φορά δε λαδώνει, την ταράζουν στις ερωτήσεις πριν ξεκινήσει πορεία και στο παρκάρισμα, έκανε έναν παραπάνω ελιγμό και την έκοψαν. Όπως μου είπε, άλλοι υποψήφιοι πέρασαν είτε με λίγα λεπτά εξέτασης, είτε με καραμπινάτα λάθη. Είχαν λαδώσει φυσικά.

Η διαδικασία της εξέτασης γίνεται ως εξής: Είναι 5-6 αυτοκίνητα με τους υποψήφιους και οι εξεταστές μπαίνουν πρώτα στο πρώτο, ακολουθούν από πίσω τα άλλα, μόλις τελειώσουν με το πρώτο μπαίνουν στο επόμενο κλπ…

Έτσι και δεν είμαι πρώτο αμάξι στην εξέταση και δω να τους ξεπετάνε στα γρήγορα ή να γίνονται μαλακίες από τους άλλους υποψήφιους και παρ΄ όλα αυτά να τους περνάνε θα τους πάρει ο διάολος. Εκτός του ότι θα τους ξεχέσω κανονικότατα, θα τους καταγγείλω παντού. Και μετά ας βγούμε στον Ευαγγελάτο και τον Τριανταφυλλόπουλο να τα πούμε. Μη δω μόνο σε άλλο αμάξι να κάνουν 5λεπτη εξέταση και σε εμένα 30λεπτη.

Δε λαδώνω!

Δίπλωμα αυτοκινήτου: Όχι ρε, δε λαδώνω!

Σχολιάστε

