Συνέντευξη Νίκου Μουρατίδη

Μα τι είναι τελικά ο Νίκος Μουρατίδης; Πάντως σκηνοθέτης δεν έγινε ποτέ και ας ξεκίνησε από εκεί τις σπουδές του στη σχολή Σταυράκου. Στη συνέχεια, βρήκε κάτι που του άρεσε να κάνει σε σταθερή βάση: Τα… πάντα! Ραδιοφωνικός παραγωγός με τεράστια ιστορία και επιτυχία, μάνατζερ διάσημων καλλιτεχνών, dj, τηλεοπτικό πρόσωπο, ακόμη και συγγραφέας! Εφέτος δεν τον βλέπουμε στην κριτική επιτροπή του Fame Story, μπορούμε όμως να τον δούμε στην… Βεράντα του Alter. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Νίκος Μουρατίδης έχει πολλά να πει…

…Και μου τα είπε όλα στη συνέντευξη που μου παραχώρησε πριν από λίγες μέρες για το διαδικτυακό περιοδικό «Γαταδότης». Μου αποκάλυψε διάφορα πράγματα για την εκπομπή του και άλλα πολλά…

Νίκο Μουρατίδη καλησπέρα! Λίγες μέρες μετά τη λήξη της Αποκριάς και αισίως έφτασες τις 7 πρώτες εκπομπές στη «Βεράντα» σου στο Alter. Πώς νιώθεις με τη φετινή σου εκπομπή;

Πραγματικά υπέροχα και το καταλαβαίνω που σηκώνομαι και πάω με χαρά στο γραφείο, καθημερινά. Είναι πολύ κοντά σ’ αυτό που είχα φανταστεί ότι ήθελα να κάνω.

Μιλώντας με αρκετούς φίλους και γνωστούς μου για τη συνέντευξη που μου παραχωρείς τώρα μου είπαν ότι η νέα σου εκπομπή αναδεικνύει περισσότερο τις γνώσεις σου πάνω στη μουσική και πως σου «πάει» πολύ περισσότερο από τον «Μουσακά». Είναι έτσι;

Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Ο Μουσακάς είχε περισσότερο «χαβαλέ», και επιπλέον δεν ήταν δική μου ιδέα. Έβαλα το χεράκι μου κάποια στιγμή, αλλά την εκπομπή μου την πρότειναν από την Ena Productions δια στόματος Νατάσας Λεσιώτη και Μυρτώς Κοντοβά. Πάντως ναι, τώρα περνάω καλύτερα και φαίνονται όχι μόνο οι γνώσεις μου στη μουσική, αλλά και ότι με ενδιαφέρει το θέατρο, τα εικαστικά, τα βιβλία…

Στη «Βεράντα» έχουμε δει έως τώρα άτομα που δε βλέπουμε συχνά στο «γυαλί», όπως η Ευανθία Ρεμπούτσικα, ο Στέφανος Κορκολής, ο Σταμάτης Φασουλής, ο Γιάννης Κότσιρας, ο Χρήστος Χωμενίδης και άλλοι. Υπάρχουν άτομα που θες να φέρεις στην εκπομπή σου αλλά συναντάς άρνηση; Και εάν ναι θα μου τους αποκαλύψεις;

Θα σου πω. Υπάρχει η κατηγορία που τους έκανα πρόταση και δεν μου έχουν απαντήσει ακόμα: Μπέτυ Αρβανίτη, Γιάννης Χουβαρδάς, Γιώργος Λούκος, Δήμητρα Γαλάνη, Ελευθερία Αρβανιτάκη κ.α. Υπάρχει η κατηγορία που μου είπαν να την κάνουμε λίγο αργότερα: Γιώργος Νταλάρας, Νικήτας Κακλαμάνης (που μου απάντησε ο ίδιος στο τηλέφωνο -χωρίς να με πάρει γραμματέας εννοώ- και με εντυπωσίασε πολύ), Κάτια Δανδουλάκη κ.α. Και υπάρχει και η κατηγορία που μου είπαν ότι δεν βγαίνουν στην τηλεόραση: Νίκος Παναγιωτόπουλος, Φώτης Γεωργελές κ.α.

Αφήνω τη «Βεράντα» και πάω στο θέμα που μπορεί να μη θέλεις να ακούσεις για αυτό αλλά δε μπορώ θα σκάσω αν δε ρωτήσω! Μα καλά, Fame Story χωρίς Νίκο Μουρατίδη γίνεται; Έμαθα ότι σου έγινε πρόταση (λίγο αργά βέβαια), αλλά δε τη δέχτηκες. Γιατί;

Γιατί πρώτον είχε ξεκινήσει η εκπομπή μου, γιατί ήθελα να αφιερωθώ σ’ αυτήν και να μην κάνω ξεπέτα, γιατί δεν ήθελα να μπλέξω πάλι μ’ όλο το γνωστό κατιναριό… Ε, θέλεις κι άλλα; Και σε πληροφορώ ότι και από το Dream Show με ζήτησαν και από το Fame Story επιμένουν ακόμα και τώρα. Όσο για το άλλο σκέλος της ερώτησης σου, ναι Fame Story γίνεται χωρίς Νίκο Μουρατίδη και το βλέπετε στις τηλεοράσεις σας. (γέλια)

Στο προσωπικό σου site (nikosmouratidis.gr) υπήρχε μέχρι πριν από λίγο καιρό ένα δημοψήφισμα, όπου οι επισκέπτες καλούνταν να ψηφίσουν αν θέλουν να πας στο Fame Story, στο Dream Show the Music ή να κάτσεις στη «Βεράντα» σου. Τι ψήφισαν οι περισσότεροι και γενικά τι σου έλεγε ο κόσμος να επιλέξεις ανάμεσα σε αυτά τα 2;

Οι περισσότεροι ήθελαν να πάω στο Fame Story.

Τελικά δε σε είδαμε ούτε στο Fame Story, αλλά ούτε και στο Dream Show the Music. Το μετάνιωσες; Σου λείπει καθόλου; Τα έχεις παρακολουθήσει έστω και λίγο έως τώρα ή… ούτε που να τα φτύσεις;

Έχω δει πολύ μικρά αποσπάσματα, φευγαλέα, δεν τα έχω παρακολουθήσει με την έννοια του παρακολουθώ και όχι δεν το έχω μετανιώσει και δεν μου λείπει καθόλου.

Πάμε αρκετά χρόνια πίσω… Εκεί όπου ξεκινάς από τη Νίκαια και μετακομίζεις σε ηλικία 19 ετών στην Αθήνα για να σπουδάσεις σκηνοθεσία. Τα παρατάς πολύ γρήγορα και στρέφεσαι στη δισκογραφία. Όταν ξεκίνησες να ασχολείσαι με τις δημόσιες σχέσεις και αργότερα σαν γραφείο τύπου ονομάτων μεγάλου βεληνεκούς το έβλεπες σαν το επάγγελμα που θα έκανες μόνιμα;

Ποτέ. Επειδή ξέρω τον εαυτό μου ότι βαριέμαι εύκολα ποτέ δεν αισθάνομαι μόνιμος κάπου. Ακόμα και τότε δεν έκανα μόνο αυτή τη δουλειά. Έγραφα σε περιοδικά, ήμουν αρχισυντάκτης στη Μανίνα και έκανα και εκπομπές στο κρατικό ραδιόφωνο.

Έχεις συνεργαστεί με πραγματικά σπουδαία ονόματα, όπως τη Μελίνα Μερκούρη, τη Ζωή Λάσκαρη, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, την Ειρήνη Παπά, τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, τον Γιώργο Μαρίνο, τη Μαρινέλλα, τη Σακελαρίου και πολλά άλλα… Αν και υποπτεύομαι ότι είναι λίγο δύσκολο να μου απαντήσεις σε αυτό, θα ήθελα να ζορίσεις λίγο το μυαλό σου και να μου πεις με ποιον καλλιτέχνη είχες την καλύτερη συνεργασία και σου άρεσε να δουλεύεις περισσότερο μαζί του και  γιατί;

Όντως είναι δύσκολο αυτό που μου ζητάς, γιατί ο καθένας είχε το στυλ του, τα καλά του και τα κακά του. Πώς να τα απομονώσω; Όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι χαρισματικοί και απ’ τον καθένα είχα να μάθω διαφορετικά πράγματα.

Ξαναρχόμαστε στο τώρα. Έχεις πει κατ΄ εξακολούθηση σε προηγούμενες συνεντεύξεις σου ότι ένας από τους λόγους που συμμετείχες στα προηγούμενα Fame Story ήταν τα πολλά χρήματα. Τότε γιατί έχεις «κατηγορήσει» κατά καιρούς νέους και νέες τραγουδίστριες ότι κάνουν διάφορα για το χρήμα; Όλοι θέλουν να επιβιώσουν…

Ποτέ δεν έχω κατηγορήσει κανέναν για χρήματα. Πώς το λες αυτό; Σε πιάνω αδιάβαστο. Έχω πει διάφορα, αλλά ποτέ αυτό που μου λες τώρα. Έχω πει ότι κάποιοι αντιμετωπίζουν την μουσική σαν τέχνη και άλλοι σαν εμπορική συναλλαγή, και ότι εγώ συμπαθώ τους πρώτους. Αυτό. Επί πλέον όταν μου κάνεις τέτοιες ερωτήσεις θέλω παραδείγματα. Όχι λόγια του αέρα.

Όταν είπα στη φίλη μου την Κωνσταντίνα για τη συνέντευξη, μου είπε να σε ρωτήσω αυτό: Όταν δε συμπαθείς κάποιον δεν είσαι καθόλου αντικειμενικός, όπως πχ με την Κοκκίνου, την Πέγκυ Ζήνα, τον Ρόκκο… Τι της απαντάς;

Απαντώ, ότι το ίδιο ακριβώς κάνει και η φίλη σου η Κωνσταντίνα και εσύ και όλος ο κόσμος. Δεν είναι μόνο δικό μου προνόμιο.

Πάω σε κάτι που θέλω καιρό να μάθω για εσένα. Το βιβλίο σου «Ο μικρός Αλκιβιάδης και οι Ολυμπιακοί Αγώνες» έσκισε πραγματικά και πήγε σούπερ. Ήταν η πρώτη φορά που υπήρξε ενδιαφέρον να μεταφραστεί ελληνικό βιβλίο στα Κινέζικα. Μεταφράστηκε τελικά; Τι γίνεται με το βιβλίο; Γράφεις τη συνέχεια του μικρού Αλκιβιάδη;

Έχω ξεκινήσει την δεύτερη περιπέτεια του Μικρού Αλκιβιάδη, αλλά που χρόνος τώρα. Το παράτησα πάλι μέσα στο συρτάρι. Σε λίγο θα το ξαναπιάσω. Όσο για το τι γίνεται στην Κίνα καλά που μου το θύμησες να τηλεφωνήσω στον εκδοτικό μου οίκο για να μάθω και εγώ.

Υπάρχει περίπτωση να σε ακούσουμε σύντομα στο μικρόφωνο κάποιου ραδιοφωνικού σταθμού; Ή όσον αφορά τη μουσική να περιμένουμε κάποια νέα μουσική συλλογή σου;

Επί του παρόντος όχι. Έχω πέσει με τα μούτρα στην εκπομπή μου και σε κάτι σενάρια που ετοιμάζω μαζί με την Αλεξάνδρα Τσόλκα, για ένα σώου στην ΕΡΤ για τα 50 χρόνια της Eurovision.

Στο gatadotis.gr γράφω κυρίως για clubbing. Γνωρίζω καλά ότι είσαι δεινός clubber και ότι τριγυρνάς αρκετά στα dance stages είτε σαν clubber είτε παίζοντας μουσική ως dj. Πες μου αν πήγες σε κάποιο event τελευταία και αν ξεχώρισες κάποιο…

Κατ’ αρχήν παίζω δύο φορές την εβδομάδα. Τις Τετάρτες στο BaRouge και τις Πέμπτες στο Baraonda. Όταν βγαίνω πηγαίνω στο Motel που μ’ αρέσει πολύ. Αλλά είμαι καλόβολος. Όταν δε έχω καλή παρέα και έχουμε πιει θα με βρεις παντού… αδιακρίτως. (γέλια)

Αν δεν είμαι αδιάκριτος έχεις νιώσει την ανάγκη ή την επιθυμία να κάνεις οικογένεια; Ή πλέον προτιμάς μόνο να περνάς καλά μακριά από τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις που έχει μία οικογένεια;

Όταν έπρεπε να το είχα κάνει δεν το τόλμησα και τώρα το έχω μετανιώσει. Τώρα ναι, είναι δύσκολο μετά από 25 χρόνια περίπου εργένικης ζωής να καταφέρω να συγκατοικήσω έστω. Δεν είμαι και από τους πιο εύκολους ανθρώπους!

Να ξαναγυρίσουμε λίγο στην «Βεράντα» σου. Τι απαντάς σε ορισμένα έντυπα που έγραψαν πολύ κακές κριτικές;

Στα έντυπα που έπεσαν στην αντίληψη μου, στα έντυπα που διαβάζω δηλαδή, δεν είδα καμία κακή κριτική. Είδα από πολύ καλά και συμπαθητικά μέχρι επιφυλακτικά και χιουμοριστικά σχόλια.

Ε πως, έγραψαν και πολλά αρνητικά.

Ωραία, πες μου ποια είναι αυτά τα έντυπα και τι έγραψαν για να σου απαντήσω. Έτσι στον αέρα δεν λέω τίποτα.

Ορίστε λοιπόν εδώ τα έχω:

1) TV TIME (22/2/2006)
«Κουτσομπολιά στην Βεράντα»

Τι να πω; Αν αυτό που βλέπουν από το συγκεκριμένο έντυπο στην εκπομπή μου είναι κουτσομπολιά, εγώ δεν μπορώ να τους αλλάξω την γνώμη. (γέλια)

2) TRAFFIC (27/2/2006)
«Λίγοι ήταν αυτοί που πήγαν στο πάρτι που έκανε ο Νίκος Μουρατίδης για την καινούργια του εκπομπή. Ίσως αυτό θα έπρεπε να το λάβει κι ως προμήνυμα για τους ελάχιστους τηλεθεατές που θα τον ακολουθήσουν στην «Βεράντα» του»…

Μια χαρά ήταν στο πάρτι που δεν έκανα εγώ αλλά το Alter. Κάλεσαν γύρω στα 120 άτομα και ήρθαν 80. Ήταν και ο χιονιάς εκείνο το βράδυ και το πάρτι του ΑΤΑ, και το πάρτι του Alpha. Και ήρθαν όσοι μας ενδιέφεραν. Δεν ήρθαν αυτοί που δεν καλέσαμε και οι οποίοι φαντάζομαι να το πήραν ως προμήνυμα  ότι δεν θα «τους παίξουμε» στο παιχνίδι μας. (γέλια)

3) ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (29/2/2006)
«Ύστερα από πολλές αναβολές η εκπομπή του Νίκου Μουρατίδη με την επωνυμία «Στην Βεράντα» θα βγει στον αέρα απόψε Κυριακή στις 23:15»

Καμία αναβολή. Από την πρώτη στιγμή, είχαμε βάλει σαν στόχο μας την Κυριακή 29 Ιανουαρίου και τον πετύχαμε. Δεν το πιστεύω ότι γράφουν τέτοιες ανακρίβειες.

4) PRESS (1/2/2006)
Παγωνιά «Στην Βεράντα» του Alter
Απογοητευτική η πρεμιέρα της νέας εκπομπής του Νίκου Μουρατίδη».

Συγνώμη που τους απογοητεύσαμε τους αγαπητούς και να είναι σίγουροι ότι θα το ξανακάνουμε. (γέλια) Εμείς πάντως δεν απογοητευτήκαμε καθόλου και ούτε παγώσαμε. Ούτε εγώ, ούτε το κανάλι, ούτε η Ευανθία Ρεμπούτσικα, ούτε η Έλλη Πασπαλά. Νοιώσαμε πολύ καλά και πολύ ζεστά. Και έτσι θα συνεχίσουμε.

5) Η ΧΩΡΑ (2/2/2006)
«Πάγωσαν στην Βεράντα.
Αμηχανία και δυσαρέσκεια φαίνεται πως επικρατεί στο Alter για την εκπομπή του Νίκου Μουρατίδη με τίτλο «Στην Βεράντα» μιας και οι προσδοκίες για υψηλά νούμερα τηλεθέασης δεν επιτεύχθηκαν ούτε στο ήμισυ από όσα αρχικά είχαν υπολογίσει».

Που το ξέρουν αυτοί; Κάνατε ρεπορτάζ; Ή βγάλανε μόνοι τους, σπίτι τους τα συμπεράσματα; Ο διευθύνων σύμβουλος του καναλιού, κ. Κώστας Γιαννίκος δεν είχε καμία προσδοκία για υψηλά νούμερα. Ήθελε μια καλή εκπομπή, διαφορετική από τις υπόλοιπες. Και από ότι λέει είναι πολύ χαρούμενος που το πέτυχε. Και διαφήμιση παίρνει, και τα τρία break έγιναν τέσσερα, και ενίοτε πέντε… και σε ένα συγκεκριμένο target group τα νούμερα είναι πολύ καλά.

6) ΧΑΙ
«Πέσαμε σε λήθαργο»

Τέλεια. Αν θέλουν Κυριακή βράδυ 23:15–01:15 δράση να  αλλάξουν κανάλι. Εγώ θέλω να χαλαρώνω τις εντάσεις, να κάνω γλυκιά, ήσυχη και ρομαντική εκπομπή. Μία θετική εκπομπή, με χιούμορ και ωραία μουσική.

Μάλιστα, πήραμε τις απαντήσεις που θέλαμε.

Τι, αυτά εννοούσες; Έλα μωρέ και με τρόμαξες! Εγώ νόμιζα όταν έλεγες έντυπα ότι μιλούσες για τα… άλλα. Τα κανονικά. Πάντως για να ξέρεις, δημοσιογράφοι κανονικοί με ονοματεπώνυμο έγραψαν πολύ συμπαθητικά σχόλια.

Ενώ η εκπομπή ξεκίνησε να είναι μία ώρα, τώρα έχει γίνει δύο.

Είναι αυτό που γράφουν τα έντυπα που μου ανέφερες. Είναι πολύ δυσαρεστημένοι από το κανάλι και της… αύξησαν την ώρα… (γέλια)

Τι να περιμένουμε στις επόμενες εκπομπές;

Αυτό που βλέπετε μέχρι τώρα. Σοβαρούς ανθρώπους, ταλαντούχους ανθρώπους, παθιασμένους που δεν πολύ εμφανίζονται στις τηλεοράσεις, που έχουν κάτι να πουν και που αντιμετωπίζουν την τέχνη τους σαν τέχνη και όχι σαν εμπόρευμα. Θέλω να μιλάω για βιβλία, για cd, για εκθέσεις ζωγραφικής, για θέατρο, θέλω να καλώ συγγραφείς, ζωγράφους, δημοσιογράφους, σκηνοθέτες, συνθέτες και φυσικά στάρς, αλλά τους δικού μου τύπου στάρς. Θα κάνω και εκπομπές αφιερώματα και ό,τι άλλο μου κατέβει στο κεφάλι.

Πιο συγκεκριμένα;

Πιο συγκεκριμένα ετοιμάζω ας πούμε, τρία πολύ μεγάλα πορτραίτα σε τρεις πολύ ενδιαφέροντες ανθρώπους. Στις 19/3 θα έχω τον Νίκο Αποστολόπουλο. Έναν κορυφαίο Έλληνα σχεδιαστή σε παγκόσμιο επίπεδο, που έχτισε μια αυτοκρατορία, τα έχασε όλα και ξεκίνησε πάλι από την αρχή. Στις 2/4 τον Μανούσο Μανουσάκη με μια αναδρομή σε όλη του την καριέρα, με πολλούς πρωταγωνιστές και πολλά τραγούδια από τις σειρές του και στις 16 Απριλίου ο Σταμάτης Κραουνάκης γιορτάζει τα 25 του χρόνια στην δισκογραφία κοντά μας.

Μέχρι πότε θα πάει η εκπομπή;

Ή μέχρι το Πάσχα, ή μέχρι τέλος Ιουνίου. Θα δούμε.

Νίκο Μουρατίδη, να σε ευχαριστήσω πάρα πολύ για τον πολύτιμο χρόνο σου που διέθεσες στο να μου παραχωρήσεις αυτή τη συνέντευξη για το gatadotis.gr και σου εύχομαι από καρδιάς ό,τι καλύτερο σε ό,τι κάνεις!

Γιάννη μου εγώ σ΄ ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά και καλή συνέχεια στην πολύ καλή δουλειά που έχετε στήσει όλοι εκεί στο «Γαταδότη»!

Σχολιάστε

